torstai 24. toukokuuta 2012

Tunnen sinut, Toukokuu


Hänen tulonsa tunnen
toukokuisena olona
lempeänä, hymyävänä

Hänet kuulen tuulessa,
näen leikkimässä lehden vihreällä
piilotellen puistikossa
sävyjä sekoitellen

Sen vain tiedän, sen tunnen
kuinka saapuu hän, Ystävä
tutuin askelin, viipyilevin

Hän, jota olen odottanut
tulevaksi toivonut,
kauan kaivannut
Hän, jota maaliskuulla maanittelin,
huhtikuulla herättelin

Hänet tulevaksi tiedän, sillä
tunnen sinut, Toukokuu


Runo tulee vähän myöhässä ajankohtaan nähden, anteeksi vain. Toki sen olisi voinut muuttaa kesäkuuksi, mutta ei se olisi ollenkaan sama asia :--) Kauniita toukokuun päiviä teille, ihanat lukijani!

Toivottelee eräs, joka on nautiskellut vapaapäivästä muun muassa makoilemalla auringossa uhmaamalla niitä kuuttatoista lämpöastetta jotka itsepintaisesti tuijottavat mittarista. Mutta oikeasti nautin toukokuusta, koska silloin kesästä on jo aavistus (ne kuusitoista antavat jo riittävän kesäisen fiiliksen tässä vaiheessa) ja kaikki kesäpäivät odottavat vielä. Sitä ennen pusken läpi koeviikon, toivottavasti vielä jonkinnäköisellä menestyksellä, soittelen huilua häissä sunnuntaina, ja ai niin, pääsen ajamaan pimeäajonsimulaattorilla (okei, toi viimeinen ei sopinut kuvaan). Niin, ja kertyipäs tänään yksi vuosikin lisää plakkariin, nyt niitä olis sen 18 :) 3-vuotias täällä blogin puolellakin esiintynyt pikkuveljeni esitti eilen liikuttavan kysymyksen: "Mutta Meri, sitten ku sä muutut aikuiseksi niin teetkö sä enää koskaan mun kanssa kuperkeikkoja?" Tarkoitti paria edellistä päivää, kun oltiin harjoiteltu niitä pihalla... Ihana! Mä tietysti olin ihan niin sanotusti tippa linssissä ja menin lupaamaan, että musta tulee taatusti semmoinen aikuinen joka aina tekee lasten kanssa kuppareita kun lapset haluaa. No, sittenhän sen näkee mitä musta on tullakseen, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu vielä just siltä, mitä haluaisin olla aikuisenakin: ei liian viralliselta. Toivon että aikuisenakin voin vielä istua inkkari-istunnassa, käyttää töissä villasukkia ja juoda kahvia muumimukeista. Ja vaikka heittää sen kuperkeikan jos sille päälle sattuu.


NYT niitä kauniita toukokuun päiviä teille mitä jo lupailin aiemmin, mutta innostuin vähän pohdiskeleen, anteeksi :D

sunnuntai 20. toukokuuta 2012

sunnuntai 13. toukokuuta 2012



Hihii tais olla torstai-ilta kun värkkäilin mysliä itse, ohje sen päivän Hesarista (D-sivulta, jos joku haluu koklata). Oli tosi hyvää marjojen ja maidon kaverina :)

***

Mutta nyt, sunnuntaina, mulla on (melkein) takana rentouttava viikonloppu, johon on sisältynyt muun muassa löhöilyä ihanan ystävän kotona, liikaa naurua ja naistenlehtiä silmät kipeinä ilman laseja ja sykemittari, jota innoissani testailinkin heti tänään aurinkosäässä! Niin, ja tietenkin mamitsuukkelia muistettu tänään herkuilla ja muilla kivoilla yllätyksillä ;) 

Virkeyttä viikkoon toivotellen 
Merkkuurius (kielipoliisit nostavat päitään)


tiistai 8. toukokuuta 2012

Kesä!


Mun hyvään päivään ei tänään tarvittu kovin paljoa: hyvä ilma ja kesän ekat mansikat ässän kojulta riittivät :-) Nyt lähden autokouluteorioihin (viimeistä viedään!) ja illalle on suunnitelmissa nyrkkeilyä ja saunomista, sounds good!

Kaunista kesäpäivää, nautitaan auringosta <3

lauantai 5. toukokuuta 2012

1/2!


Tänään reippailtiin puolimaratonin merkeissä, jes! Mulle kerta oli ensimmäinen,
 V taas vähän kokeneempi konkari :-) Asetin tavoitteeksi että joku on mua nopeempi ja
joku hitaampi - tais toteutua, hihhii... Jos aika jotakuta kiinnostaa niin se olis 2.12. Mutta pahasti
 vaikuttaa siltä että tähän fiilikseen jää koukkuun: ensinnäkin liikkeellelähtö parintuhannen juoksijan
ympäröimänä, kannustajien huudot tienvarsilla, askeleet metsäpolulla siirtolapuutarhan maisemissa,
merenrantaa kiertävät puistotiet, ja viimeinen spurtti stadionilla ja yleisö kannustaa, 
screeniltä näkyy maaliinpäässeiden nimet ja aijai!!

Juoksun jälkeen :)

Nyt rentouttavan rauhallista lauantai-iltaa!

keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Vappuja ja (vielä kerran) vuokkoja

 
Ystäväinen, metsäläinen.


Takki R:n isosiskon ;) Mäki haluun tollasen!

  

Anteeks, tulette ehkä kohta hulluiksi näiden mun sinivuokkokuvien kanssa...

 

 Niin, ja mitäpä vappu oliskaan ilman simaa, munkkeja sekä kisaa siitä, kuka onnistuu
syömään makean rinkulan nuolematta huulia :---)

Reipasta viikontynkää kaikille!!!!