Hänen tulonsa tunnen
toukokuisena olona
lempeänä, hymyävänä
Hänet kuulen tuulessa,
näen leikkimässä lehden vihreällä
piilotellen puistikossa
sävyjä sekoitellen
Sen vain tiedän, sen tunnen
kuinka saapuu hän, Ystävä
tutuin askelin, viipyilevin
Hän, jota olen odottanut
tulevaksi toivonut,
kauan kaivannut
Hän, jota maaliskuulla maanittelin,
huhtikuulla herättelin
Hänet tulevaksi tiedän, sillä
tunnen sinut, Toukokuu
Runo tulee vähän myöhässä ajankohtaan nähden, anteeksi vain. Toki sen olisi voinut muuttaa kesäkuuksi, mutta ei se olisi ollenkaan sama asia :--) Kauniita toukokuun päiviä teille, ihanat lukijani!
Toivottelee eräs, joka on nautiskellut vapaapäivästä muun muassa makoilemalla auringossa uhmaamalla niitä kuuttatoista lämpöastetta jotka itsepintaisesti tuijottavat mittarista. Mutta oikeasti nautin toukokuusta, koska silloin kesästä on jo aavistus (ne kuusitoista antavat jo riittävän kesäisen fiiliksen tässä vaiheessa) ja kaikki kesäpäivät odottavat vielä. Sitä ennen pusken läpi koeviikon, toivottavasti vielä jonkinnäköisellä menestyksellä, soittelen huilua häissä sunnuntaina, ja ai niin, pääsen ajamaan pimeäajonsimulaattorilla (okei, toi viimeinen ei sopinut kuvaan). Niin, ja kertyipäs tänään yksi vuosikin lisää plakkariin, nyt niitä olis sen 18 :) 3-vuotias täällä blogin puolellakin esiintynyt pikkuveljeni esitti eilen liikuttavan kysymyksen: "Mutta Meri, sitten ku sä muutut aikuiseksi niin teetkö sä enää koskaan mun kanssa kuperkeikkoja?" Tarkoitti paria edellistä päivää, kun oltiin harjoiteltu niitä pihalla... Ihana! Mä tietysti olin ihan niin sanotusti tippa linssissä ja menin lupaamaan, että musta tulee taatusti semmoinen aikuinen joka aina tekee lasten kanssa kuppareita kun lapset haluaa. No, sittenhän sen näkee mitä musta on tullakseen, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu vielä just siltä, mitä haluaisin olla aikuisenakin: ei liian viralliselta. Toivon että aikuisenakin voin vielä istua inkkari-istunnassa, käyttää töissä villasukkia ja juoda kahvia muumimukeista. Ja vaikka heittää sen kuperkeikan jos sille päälle sattuu.

NYT niitä kauniita toukokuun päiviä teille mitä jo lupailin aiemmin, mutta innostuin vähän pohdiskeleen, anteeksi :D