maanantai 9. heinäkuuta 2012

Yksi ystävälle

Meidän pihassa kasvaa kasvaa ihania sinisiä marjoja. Poimin yhden ystävälle ja toisen tuttavalle, kaiman kummille ja omalle mummille. Miksi just mulla niin ihania, rakkaita? 
Kiitos viikonloppuseuralleni ja teille muillekin, pidän teistä :----)


keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Tunnelmia

Blogi saa näin kesällä lomailla jollakin asteella sekin, minkä olette ehkä huomanneet harvoista postauksistani. Tämä siitä hyvästä, että koneenääressäistumisintoni on ollut hyvin vähäistä tälleen lämpiminä kesäpäivinä... :) Kamera on kuitenkin saanut kulkea sitäkin uskollisemmin mukana melkein kaikkialle milloin kenenkin kätösissä.




 







kummityttö <3

***

Nyt kutsuu KAUPUNKI:--------) Adiooos!

keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Myöhäisillan saunat. Ne on vaan melkein parasta mitä tiedän kesäkuussa -




Eilinen oli muutenkin kiva päivä ja vähän jännittäväkin. Aamulla kävin rustaamassa kutakuinkin oikeat 
vastaukset teoriakokeeseen, söin pääni kokoisen omenan ja päätin illan saunomiseen kaverin luona 
heidän uudessa saunassa. Ja mun lempparilöylypaikkojen lista piteni taas yhdellä :---)




  




Yllä oleva kuva on lähilammelta, missä kävin äsken lenkin varrella ihailemassa auringonlaskua.
Hölköttely jäikin sivuseikaksi, kun keksin kalliolla istuskellessa soittaa ystävälleni - ja tuo
vähitellen himmennyt pallukkakin ehti sujahtaa metsän taakse - ihan huomaamatta.

Nyt, rauhallista yötä ~ Meri

perjantai 15. kesäkuuta 2012


tän päivän jobi. ikkunanpielet sai uuden värin ja mä mageet maaliraidat. tsau!

maanantai 11. kesäkuuta 2012

Lomakesää ja lusikankiillotusta


Eikös kaikenlainen hissuttelu ja downshiftailu olekin muotia nykyään? Tätä hiljaiselon idylliä onkin riittänyt täällä blogin puolella hyvän tovin - kiitos tietokoneen joka sanoi sopimuksensa irti pariksi viikoksi... Sorry!

Vaikka täällä onkin ollut hiljaista, on mun kesä saanut alkaa hyvinkin reippaasti! Aktiiviset päivät eivät ainakaan toistaiseksi ole menoa haitanneet, ja lomaakin on tiedossa myöhemmin kesällä :) Kiva, ihmisläheinen työ respantätinä on alkanut kuluneen viikon aikana tuntua omaltani ja usko ajotaitoihinikin vahvistuu kerta kerralta - huippua! Kesäiltoihin on kuulunut iltapaloja rantakalliolla, saunomista, puutarhahommia (minä?), ja lenkkeilykin innostaa taas. Muistelen myös kaverin ylppärijuhlia, joista lähtiessäni huomasin, että kasvot ympärillä olivat vaihtuneet - minä olin viihtynyt :) Tällä viikolla illat kuluvat perheen kanssa puuhastellessa pikkusiskon lauantaisia juhlia. Ja kaiken uuden ja jännittävän suunnitteleminen antaa kummasti energiaa hihihii....

Kuvan on sisko ottanut pokkarilla, aika hieno eiks vaan?

Ihanat lukijani, muistetaan nauttia näistä päivistä - kukin omilla tavoillamme :) (Miten olis, saisko hopealusikoidenkiillotusseuraa huomisiltana? Äippä sai hyvät naurut kun kerroin, että haluaisin testata tuleeko niiden vihkilusikoista jälleen kiiltävät.)
Onnea ja iloa ja parhainta vointia toivotellen Meri

torstai 24. toukokuuta 2012

Tunnen sinut, Toukokuu


Hänen tulonsa tunnen
toukokuisena olona
lempeänä, hymyävänä

Hänet kuulen tuulessa,
näen leikkimässä lehden vihreällä
piilotellen puistikossa
sävyjä sekoitellen

Sen vain tiedän, sen tunnen
kuinka saapuu hän, Ystävä
tutuin askelin, viipyilevin

Hän, jota olen odottanut
tulevaksi toivonut,
kauan kaivannut
Hän, jota maaliskuulla maanittelin,
huhtikuulla herättelin

Hänet tulevaksi tiedän, sillä
tunnen sinut, Toukokuu


Runo tulee vähän myöhässä ajankohtaan nähden, anteeksi vain. Toki sen olisi voinut muuttaa kesäkuuksi, mutta ei se olisi ollenkaan sama asia :--) Kauniita toukokuun päiviä teille, ihanat lukijani!

Toivottelee eräs, joka on nautiskellut vapaapäivästä muun muassa makoilemalla auringossa uhmaamalla niitä kuuttatoista lämpöastetta jotka itsepintaisesti tuijottavat mittarista. Mutta oikeasti nautin toukokuusta, koska silloin kesästä on jo aavistus (ne kuusitoista antavat jo riittävän kesäisen fiiliksen tässä vaiheessa) ja kaikki kesäpäivät odottavat vielä. Sitä ennen pusken läpi koeviikon, toivottavasti vielä jonkinnäköisellä menestyksellä, soittelen huilua häissä sunnuntaina, ja ai niin, pääsen ajamaan pimeäajonsimulaattorilla (okei, toi viimeinen ei sopinut kuvaan). Niin, ja kertyipäs tänään yksi vuosikin lisää plakkariin, nyt niitä olis sen 18 :) 3-vuotias täällä blogin puolellakin esiintynyt pikkuveljeni esitti eilen liikuttavan kysymyksen: "Mutta Meri, sitten ku sä muutut aikuiseksi niin teetkö sä enää koskaan mun kanssa kuperkeikkoja?" Tarkoitti paria edellistä päivää, kun oltiin harjoiteltu niitä pihalla... Ihana! Mä tietysti olin ihan niin sanotusti tippa linssissä ja menin lupaamaan, että musta tulee taatusti semmoinen aikuinen joka aina tekee lasten kanssa kuppareita kun lapset haluaa. No, sittenhän sen näkee mitä musta on tullakseen, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu vielä just siltä, mitä haluaisin olla aikuisenakin: ei liian viralliselta. Toivon että aikuisenakin voin vielä istua inkkari-istunnassa, käyttää töissä villasukkia ja juoda kahvia muumimukeista. Ja vaikka heittää sen kuperkeikan jos sille päälle sattuu.


NYT niitä kauniita toukokuun päiviä teille mitä jo lupailin aiemmin, mutta innostuin vähän pohdiskeleen, anteeksi :D

sunnuntai 20. toukokuuta 2012

sunnuntai 13. toukokuuta 2012



Hihii tais olla torstai-ilta kun värkkäilin mysliä itse, ohje sen päivän Hesarista (D-sivulta, jos joku haluu koklata). Oli tosi hyvää marjojen ja maidon kaverina :)

***

Mutta nyt, sunnuntaina, mulla on (melkein) takana rentouttava viikonloppu, johon on sisältynyt muun muassa löhöilyä ihanan ystävän kotona, liikaa naurua ja naistenlehtiä silmät kipeinä ilman laseja ja sykemittari, jota innoissani testailinkin heti tänään aurinkosäässä! Niin, ja tietenkin mamitsuukkelia muistettu tänään herkuilla ja muilla kivoilla yllätyksillä ;) 

Virkeyttä viikkoon toivotellen 
Merkkuurius (kielipoliisit nostavat päitään)


tiistai 8. toukokuuta 2012

Kesä!


Mun hyvään päivään ei tänään tarvittu kovin paljoa: hyvä ilma ja kesän ekat mansikat ässän kojulta riittivät :-) Nyt lähden autokouluteorioihin (viimeistä viedään!) ja illalle on suunnitelmissa nyrkkeilyä ja saunomista, sounds good!

Kaunista kesäpäivää, nautitaan auringosta <3

lauantai 5. toukokuuta 2012

1/2!


Tänään reippailtiin puolimaratonin merkeissä, jes! Mulle kerta oli ensimmäinen,
 V taas vähän kokeneempi konkari :-) Asetin tavoitteeksi että joku on mua nopeempi ja
joku hitaampi - tais toteutua, hihhii... Jos aika jotakuta kiinnostaa niin se olis 2.12. Mutta pahasti
 vaikuttaa siltä että tähän fiilikseen jää koukkuun: ensinnäkin liikkeellelähtö parintuhannen juoksijan
ympäröimänä, kannustajien huudot tienvarsilla, askeleet metsäpolulla siirtolapuutarhan maisemissa,
merenrantaa kiertävät puistotiet, ja viimeinen spurtti stadionilla ja yleisö kannustaa, 
screeniltä näkyy maaliinpäässeiden nimet ja aijai!!

Juoksun jälkeen :)

Nyt rentouttavan rauhallista lauantai-iltaa!

keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Vappuja ja (vielä kerran) vuokkoja

 
Ystäväinen, metsäläinen.


Takki R:n isosiskon ;) Mäki haluun tollasen!

  

Anteeks, tulette ehkä kohta hulluiksi näiden mun sinivuokkokuvien kanssa...

 

 Niin, ja mitäpä vappu oliskaan ilman simaa, munkkeja sekä kisaa siitä, kuka onnistuu
syömään makean rinkulan nuolematta huulia :---)

Reipasta viikontynkää kaikille!!!!

maanantai 30. huhtikuuta 2012

Kevättä rinnassa? :D


 Shoppaillessa tarttui mukaan entistä inhokkiväriä - kevätkenkien ja kangaskassin muodossa.
Ihana, aurinkoinen päivä ja 90% terve olo :-----------) Sitä hymyn määrääääää!


sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Hyvää yötä ja sinivuokkoja


Ihana ilta-aurinko värjää kaiken kullanhohtoiseksi, minä nautin tänään mustavalkoisesta. Käyn kolme kertaa metsässä ja nautin lomasta sekä vähitellen saapuvasta terveestä olosta. Ihana, rauhallinen päivä.
Illan päätteeksi laitan soimaan rakastamani Yöklassisen ja toivotan hyvää yötä.


Tässä mun uskollisin retkikaveri. Tänään tehtiin perinteinen, tosin
kevään ensimmäinen, "kallioretki" läheiselle kukkulalle.
 Eväänä pullollinen vettä ja puoli purkkia vadelmasorbettia.




Huomenna varmaan suuntaan jo ihmisten ilmoille, alkuloma on hujahtanut pikkunuhaa potiessa ja ihan vain rauhoittuessa kotioloissa. Mutta on tääkin ihan jees, ei valittamista :) Ollaan nautittu kaukaisista vieraista, ja huomenna tulee mun kummiperhe pohjoisesta käymään. Eilen fiilistelin kaverin kanssa yhtä huippua suunnitelmaa mahdollisesti jo ensi kesän varalle... ;) Siitä lisää myöhemmin, mikäli on onnistuakseen!

perjantai 27. huhtikuuta 2012

Kevätterkuin!

  
Aurinko paistaa, elämä häikäsee, niinkuin yllä kuvassakin.
Loman suunnitelmat osin auki, se on varmaa
että mikäli näin hienoja ilmoja pitelee niin ainakin ulkoilua
näihin neljään vapaapäivään tulee sisältymään paljon! :) 
Äsken selvis että myös ihanaa seuraa tiedossa huomisesta 
eteenpäin JES! Nyt kuuntelemaan
isän ja kuorokavereidensa esitystä, ja serkut pohjoisestakin
tulossa käymään. Tästä ei lomanaloitus enää parane!




Uusi kukkahame on jo muutaman kerran kerennyt päälle,
mutta nahkarotsi kevään ensimmäistä kertaa - ihanaa :---)

Pysykääs linjalla siellä, missä vappunne vietättekin!
Hauskaa ja piristävää maydayta ja lomanpätkää kaikille!

torstai 26. huhtikuuta 2012

Ken arvaa mikä esiintyy kuvassa...
 

... viiden pisteen vihje: terveisiä päivystyksestä

Nyt tosin homma okei, ei siellä kauaa nokka tuhissut :--)

Aamulla ennen koulua käytiin kaverin kanssa lenkillä,
oli niin hyvä fiilis juosta raikkaassa sateenjälkeisessä ilmassa! 
Todettiinpa vaan että päivän aloitus tais olla liian hyvä ollakseen totta, 
kun heti koulun ruokailussa leipää leikatessa palautettiin
niin sanotusti todellisuuteen ;)
No, pääasia että pää on paikallaan ja kaikki raajat kohdallaan,
kai yhden kipeän sormen kanssa aina pärjätään!!! 


Tällä hetkellä poden hienoista stressiä huomisesta ajotunnista,
joten heipodei, lähen tästä ajonetti.fi vähän treenailemaan liikennemerkkejä :---P


 

maanantai 23. huhtikuuta 2012

Friends - a reason of thankfulness





Elikkäs siis Helsinkisunnuntai, mukavin päivä pitkään aikaan :------)

***

Mutta kai nää maanantaitkin on ihan jees, ehkä se on asenteesta kii. Tänään mulla vaan vähän se kuuluisa attitude hukassa, kun kuuden tunnin koulupäivä tuntui niin ylivoimaiselta että päätin säästää energiat viimeisen tunnin opiskelun sijaan johonkin mukavampaan toimintaan :) Olen menossa (hyvinkin kokeilumielellä ja vähän jänskättääkin, mutta tosi mielissäni) puolimaratonille toukokuun ekana viikonloppuna, kenties jollakulla teistäkin sama päämäärä! Joten tuohon "mukavampaan toimintaan" mulla on jo visiot valmiina: eli hauska pikku lenkki kelpais tähän väliin!

Reipasta alkavaa viikkoa ja tsempit viimeisiin kouluviikkoihin! Here we come summer, mut nautitaan nyt keväästä - sen aikahan on ihan yhtä harvoin kuin kesänkin, vai mitä :)

Elämä edessä 
niin sanotaan,
kirkkaana, häikäisevänä
silmiäni siristellen
alan matkani...

***

Pieni poika - uusi tuttavuus, mutta heti niin rakas.

keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Huiluiluiluuuu



Äipän kanssa vähän soiteltiin - herkkuu silloin kun äiti ehtii säestämään!
Ja 3v kannustaa :--)

sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Höppänä hippi täällä huomenta

Korjattakoon että päivä on tietääkseni maanantai tänään vaikka blogger näyttää olevan vielä sunnuntaissa. Sattuuko joku tietämään, miten tuon kellon saa muutettua näyttämään suunnilleen samaa kuin muutkin kellot????? ÄRRRRRRsyttävää. Uni ei tullut yöllä, tuleekohan päivällä. Hassua tää elämä. Antakaa höppänyys anteeksi tänään (ja tarpeen tullen muinakin päivinä :D). Aimiksnosikskun aamulenkkikään ei luistanut vaikka sellaisesta illalla haaveilin, auringonnousussa. Piristäköön uusi hame tätä päivää! Tykkään noista väreistä, entäs te? :) Sisko kommentoi että "aika hippi oikeestaan". Ehkäpä niinkin, mä vaan ihastuin siihen.
Terggulein mergguli (ps. Nyt se on todistettu lopullisesti: nukkumiselle pyhitetyt viikonloput ei vaan sovi mulle, koska koisin heti liikaa)

Perusonnellinen päivä

Sellaisina päivinä mietin, miten onnellista on että päivä on perusonnellinen. En tarkoita sitä että olisi "ihan perus" jos päivä on onnellinen, vaan että mitä se perusonnellisuus pitää sisällään. Välttämättä onnistuneeseen päivään ei tarvita mitään kovin ihmeellistä. Musta tuntuu että tänään on ollut hyvä päivä ja kun mietin miksi, ei tule mieleen mitään erityistä syytä. Tai ehkä, kun tarkemmin funtsii niin semmoisilla asioilla kuin parin tunnin mittaiseksi venähtäneellä puhelulla, kivoilla suunnitelmilla helatorstain tienoille, kuvausretkellä keväisessä metsässä sekä lohella ja uuniperunoilla saattaa olla näppinsä pelissä ;-)
Aaaa aaa aa a voisin vaan loputtomasti kulkea tuossa metsässä, noilla poluilla, haistella maata joka tuoksuu mullalle ja mädille lehdille (kummallisia mielihaluja? Samaan sarjaan kuuluvat kai oliivit ja sadepäivät). Onko täällä ketään toista kevätintoilijaa? Tai ns. "kevään uhria" niinkuin kaverini kutsuu itseään :---)
Niin ja pakko vielä esitellä päivän söpöin juttu, nimittäin eskari-ikäisen pikkusiskon (teille olen esitellyt hänet taiteilijasiskonani Ü) tekemä "oma lehti", jota hän kuvassa ylpeänä esittelee. Katsokaa noita otsikoita... Rakas <3
Hmmm toimittaisikohan aurinko vielä vähän aikaa rikkoutuneen pöytälampun virkaa, jotta ehtisin tehdä läksyt huomiselle... :) Huomisesta puheen ollen, iltapäivällä saapuu kotiin pieni paketti, äidin mukaan "kuin lämmin keitto" ja isän sanoin "pikku toukka". Jätän teille vähän arvailun varaa :---) Vastauksen paljastan lähipäivinä, kunhan saan ikuistettua tuon pienen palleron. (Kävin eilen kokeilemassa sen hiuksia, ne tuntui ihan silkiltä!) Ihmeellistä päivää, tai vaikka perusonnellista sellaista Terkuin Meri