maanantai 30. huhtikuuta 2012

Kevättä rinnassa? :D


 Shoppaillessa tarttui mukaan entistä inhokkiväriä - kevätkenkien ja kangaskassin muodossa.
Ihana, aurinkoinen päivä ja 90% terve olo :-----------) Sitä hymyn määrääääää!


sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Hyvää yötä ja sinivuokkoja


Ihana ilta-aurinko värjää kaiken kullanhohtoiseksi, minä nautin tänään mustavalkoisesta. Käyn kolme kertaa metsässä ja nautin lomasta sekä vähitellen saapuvasta terveestä olosta. Ihana, rauhallinen päivä.
Illan päätteeksi laitan soimaan rakastamani Yöklassisen ja toivotan hyvää yötä.


Tässä mun uskollisin retkikaveri. Tänään tehtiin perinteinen, tosin
kevään ensimmäinen, "kallioretki" läheiselle kukkulalle.
 Eväänä pullollinen vettä ja puoli purkkia vadelmasorbettia.




Huomenna varmaan suuntaan jo ihmisten ilmoille, alkuloma on hujahtanut pikkunuhaa potiessa ja ihan vain rauhoittuessa kotioloissa. Mutta on tääkin ihan jees, ei valittamista :) Ollaan nautittu kaukaisista vieraista, ja huomenna tulee mun kummiperhe pohjoisesta käymään. Eilen fiilistelin kaverin kanssa yhtä huippua suunnitelmaa mahdollisesti jo ensi kesän varalle... ;) Siitä lisää myöhemmin, mikäli on onnistuakseen!

perjantai 27. huhtikuuta 2012

Kevätterkuin!

  
Aurinko paistaa, elämä häikäsee, niinkuin yllä kuvassakin.
Loman suunnitelmat osin auki, se on varmaa
että mikäli näin hienoja ilmoja pitelee niin ainakin ulkoilua
näihin neljään vapaapäivään tulee sisältymään paljon! :) 
Äsken selvis että myös ihanaa seuraa tiedossa huomisesta 
eteenpäin JES! Nyt kuuntelemaan
isän ja kuorokavereidensa esitystä, ja serkut pohjoisestakin
tulossa käymään. Tästä ei lomanaloitus enää parane!




Uusi kukkahame on jo muutaman kerran kerennyt päälle,
mutta nahkarotsi kevään ensimmäistä kertaa - ihanaa :---)

Pysykääs linjalla siellä, missä vappunne vietättekin!
Hauskaa ja piristävää maydayta ja lomanpätkää kaikille!

torstai 26. huhtikuuta 2012

Ken arvaa mikä esiintyy kuvassa...
 

... viiden pisteen vihje: terveisiä päivystyksestä

Nyt tosin homma okei, ei siellä kauaa nokka tuhissut :--)

Aamulla ennen koulua käytiin kaverin kanssa lenkillä,
oli niin hyvä fiilis juosta raikkaassa sateenjälkeisessä ilmassa! 
Todettiinpa vaan että päivän aloitus tais olla liian hyvä ollakseen totta, 
kun heti koulun ruokailussa leipää leikatessa palautettiin
niin sanotusti todellisuuteen ;)
No, pääasia että pää on paikallaan ja kaikki raajat kohdallaan,
kai yhden kipeän sormen kanssa aina pärjätään!!! 


Tällä hetkellä poden hienoista stressiä huomisesta ajotunnista,
joten heipodei, lähen tästä ajonetti.fi vähän treenailemaan liikennemerkkejä :---P


 

maanantai 23. huhtikuuta 2012

Friends - a reason of thankfulness





Elikkäs siis Helsinkisunnuntai, mukavin päivä pitkään aikaan :------)

***

Mutta kai nää maanantaitkin on ihan jees, ehkä se on asenteesta kii. Tänään mulla vaan vähän se kuuluisa attitude hukassa, kun kuuden tunnin koulupäivä tuntui niin ylivoimaiselta että päätin säästää energiat viimeisen tunnin opiskelun sijaan johonkin mukavampaan toimintaan :) Olen menossa (hyvinkin kokeilumielellä ja vähän jänskättääkin, mutta tosi mielissäni) puolimaratonille toukokuun ekana viikonloppuna, kenties jollakulla teistäkin sama päämäärä! Joten tuohon "mukavampaan toimintaan" mulla on jo visiot valmiina: eli hauska pikku lenkki kelpais tähän väliin!

Reipasta alkavaa viikkoa ja tsempit viimeisiin kouluviikkoihin! Here we come summer, mut nautitaan nyt keväästä - sen aikahan on ihan yhtä harvoin kuin kesänkin, vai mitä :)

Elämä edessä 
niin sanotaan,
kirkkaana, häikäisevänä
silmiäni siristellen
alan matkani...

***

Pieni poika - uusi tuttavuus, mutta heti niin rakas.

keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Huiluiluiluuuu



Äipän kanssa vähän soiteltiin - herkkuu silloin kun äiti ehtii säestämään!
Ja 3v kannustaa :--)

sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Höppänä hippi täällä huomenta

Korjattakoon että päivä on tietääkseni maanantai tänään vaikka blogger näyttää olevan vielä sunnuntaissa. Sattuuko joku tietämään, miten tuon kellon saa muutettua näyttämään suunnilleen samaa kuin muutkin kellot????? ÄRRRRRRsyttävää. Uni ei tullut yöllä, tuleekohan päivällä. Hassua tää elämä. Antakaa höppänyys anteeksi tänään (ja tarpeen tullen muinakin päivinä :D). Aimiksnosikskun aamulenkkikään ei luistanut vaikka sellaisesta illalla haaveilin, auringonnousussa. Piristäköön uusi hame tätä päivää! Tykkään noista väreistä, entäs te? :) Sisko kommentoi että "aika hippi oikeestaan". Ehkäpä niinkin, mä vaan ihastuin siihen.
Terggulein mergguli (ps. Nyt se on todistettu lopullisesti: nukkumiselle pyhitetyt viikonloput ei vaan sovi mulle, koska koisin heti liikaa)

Perusonnellinen päivä

Sellaisina päivinä mietin, miten onnellista on että päivä on perusonnellinen. En tarkoita sitä että olisi "ihan perus" jos päivä on onnellinen, vaan että mitä se perusonnellisuus pitää sisällään. Välttämättä onnistuneeseen päivään ei tarvita mitään kovin ihmeellistä. Musta tuntuu että tänään on ollut hyvä päivä ja kun mietin miksi, ei tule mieleen mitään erityistä syytä. Tai ehkä, kun tarkemmin funtsii niin semmoisilla asioilla kuin parin tunnin mittaiseksi venähtäneellä puhelulla, kivoilla suunnitelmilla helatorstain tienoille, kuvausretkellä keväisessä metsässä sekä lohella ja uuniperunoilla saattaa olla näppinsä pelissä ;-)
Aaaa aaa aa a voisin vaan loputtomasti kulkea tuossa metsässä, noilla poluilla, haistella maata joka tuoksuu mullalle ja mädille lehdille (kummallisia mielihaluja? Samaan sarjaan kuuluvat kai oliivit ja sadepäivät). Onko täällä ketään toista kevätintoilijaa? Tai ns. "kevään uhria" niinkuin kaverini kutsuu itseään :---)
Niin ja pakko vielä esitellä päivän söpöin juttu, nimittäin eskari-ikäisen pikkusiskon (teille olen esitellyt hänet taiteilijasiskonani Ü) tekemä "oma lehti", jota hän kuvassa ylpeänä esittelee. Katsokaa noita otsikoita... Rakas <3
Hmmm toimittaisikohan aurinko vielä vähän aikaa rikkoutuneen pöytälampun virkaa, jotta ehtisin tehdä läksyt huomiselle... :) Huomisesta puheen ollen, iltapäivällä saapuu kotiin pieni paketti, äidin mukaan "kuin lämmin keitto" ja isän sanoin "pikku toukka". Jätän teille vähän arvailun varaa :---) Vastauksen paljastan lähipäivinä, kunhan saan ikuistettua tuon pienen palleron. (Kävin eilen kokeilemassa sen hiuksia, ne tuntui ihan silkiltä!) Ihmeellistä päivää, tai vaikka perusonnellista sellaista Terkuin Meri

torstai 12. huhtikuuta 2012

perjantai 6. huhtikuuta 2012



Takana viisi tuntia kirjan lukemista (Marja-Leena Tiaisen Poistui kotoaan) vuoroin istuma- ja vuoroin vaaka-asennossa, hyvää syötävää ja menolippupeliä.
Toivotan levollista pitkäperjantaita.

torstai 5. huhtikuuta 2012

Notskipuille vähän lisää armonaikaa - jotain hyvää takatalvessakin...?













Ja kerrottakoon vielä että on kyllä just nyt niin hyvä fiilis! Ihana sää (ylläri, heti on suu korvissa mulla - säälittävää Ü) ja lenkki takana. Pikkuhiljaa rauhoitutaan pääsiäiseen, levollisia vapaapäiviä teille kaikille ja iloista, hyvää ja rauhallista pääsiäistä toivotellen
Mertsuukkeli

Päättäväinen punapukuinen













Toivoisin saavani tuosta päättäväisyydestä edes osan itselleni. Tuntuu että pitäis päättää niin monta asiaa...

tiistai 3. huhtikuuta 2012

Aamuolo

Kiireinen nousee, pukeutuu
tulee tänään vähän aikaisemmin kuin tavallisesti, ehkä kolme minuuttia
Hänen askeleensa ensimmäisinä bussipysäkillä

Siisti kenkäjono päättyy sykeröön, kolmen minuutin sykeröön
hermostuneiden jalkojen painelemaan
Tule jo, olisi muutakin tekemistä

On siinä Ystävä jäädä huomaamatta kokonaan
siellä hän pellon reunassa hymyilevänä
Pitkästä aikaa
Kepposen teki mokoma, sumun taakse piiloutui jottei heti paljastuisi

Hymyilee jo Kiireinen, ihan vahingossa
Tänä aamunahan piti olla kiire
Ystävä se on joka suun hymyyn sai
Ensin Kiireisen, sitten bussikuskinkin

Kadulla eivät Kiireisen askeleet ehtineet ensimmäisinä
Pulkan jäljet, lapsi mennyt päiväkotiin
Yksi ohut raita, ehkä pyörän kulkema
Edessä vanhus rollattorin kanssa, noussut aikaisin
niinkuin navetta-aikaan, miettii Kiireinen
ja hymyilee

Ei synny enää sykeröä, ei vanhuksen taakse eikä punaisiin valoihin
Huomaa linkuttavan miehen selkäreppu täynnä pajunoksia
Tutun tädin auto, YGE

Kalenteriin merkitty tänään koe
Neljännen päivän alle mukaan harppi ja viivotin
Selvä, ja lupaan olla unohtamatta sinuakaan konseptipaperi

mutta Kiire, sinä et enää saa minusta otetta, ajattelee Kiireinen
Tänään minua ei nimetä sinun mukaasi, ansaitsen tittelini jostain muualta
tätä päivää, aurinkoista keskiviikkoa, en aio tuhlata sinun orjailemiseesi

Enää et saa otetta, sinä joka luulet olevasi iso Koo
sillä Aamuolo on jo nielaissut minut



Aurinkoista keskiviikkoa Sinulle!


(ps. Näkyyköhän nuo kellonajat teillekin ihan väärin tuolla alhaalla...?)

maanantai 2. huhtikuuta 2012

Puurtamista (ja vähän piristystäkin)

Tänään kävin aamulla rustaamassa matikankokeen, huh. Ei puhuta siitä enempää, jos sopii :--) Vaikka kai se läpi meni, ja se on mulle pääasia pitkän matikan suhteen, ihan totta. Koulun jälkeen jäin vähän jumppailemaan, ja keksin lukea espanjaa kuntosalin hierontatuolissa - mukavampaa opiskelutapaa tuskin on keksitty :--) Kotona koeviikon ihanuudet jatkuvat, tosin nyt pitäis olla vihdoinkin espanja hallinnassa ja tiedot plakkarissa. No, tää riittää nyt ja taidot mitataan huomenna.

Tässä harmaan päivän (tosin ei mielialan suhteen tänään) piristykset: uusi pirtee nuuskamuikkuspäiväkirja ja parhaita pallukoita kivasta kiposta


Hihhii heissan